آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

با تلاش همه جانبه آتش نشانان حریق کارگاه بلوک زنی در شهریار مهار گردید.

رخداد این آتش سوزی ساعت 00:48 بامداد روز سه شنبه نهم تیر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واقع در جاده شهریار به طرف تهران،جنب پمپ بنزین رضی آباد بالا اطلاع رسانی شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 101 مرکزی به محض رسیدن به محل حریق عملیات اطفاء را با ایجاد حلقه محاصره برای کنترل مهار آتش سوزی و جلوگیری از گسترش آن به دیگر قسمت ها شروع نمودند و سرانجام پس از یک عملیات فشرده حریق بطور کامل مهار و خاموش گردید.

علت بروز این آتش سوزی و همچنین خسارت وارده توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار در حال بررسی می باشد.

 


 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 16:43 روز دوشنبه هشتم تیر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یکدستگاه خودرو پراید با ترانس برق واقع در شهریار،بلوار امیر کبیر،روبروی تالار باغ گیلاس گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه های 101 مرکزی و 701 کهنز را با امکانات و تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پراید به علت بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی به ترانس برق کنار جاده برخورد نموده که منجر به مصدوم شدن سه نفر از سرنشینان خودرو فوق  گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری  افراد مصدوم از داخل خودرو خارج و با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال و خودرو مذکور با هماهنگی پلیس راهور مستقر در محل حادثه  به پارکینگ منتقل گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز دوشنبه هشتم تیر ماه نودو چهار ساعت 12:59 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار گیر کردن پای شخصی داخل پل واقع در شهریار،شهرک وائین،ابتدای خیابان میلاد یکم گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه  101 مرکزی  را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید پای راست خانمی 30 ساله در داخل پل گیر کرده که با تلاش آتش نشانان بوسیله دستگاه کاتر پای فرد آزاد و رها گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه هفتم تیر ماه نودو چهار ساعت 23:42 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ریزش دیوار  ملک گودبرداری شده واقع در شهریار،شهرک وائین،خیابان خرداد نوزدهم،بلوار 12 متری آذر گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله کارشناسان حوزه پیشگیری  را به همراه امداد گران ایستگاه 101 مرکزی  به محل حادثه اعزام و  در بدو ورود مامورین مشاهده گردید به علت رعایت نکردن اصول ایمنی در زمان گودبرداری منجر به ریزش قسمتی از دیواره ملک گودبرداری شده گردیده بود که خوشبختانه مصدومی نداشته و ضمن توصیه های ایمنی به مالکین ملک مذکور محل با نوار خطر محصور گردید.

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 05:42 صبح روز  یکشنبه ششم تیر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق ضایعات داخل باغ واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان درختی،کوچه مهدیه  گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مقدار زیادی ضایعات داخل باغ توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش  به باغ  و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز  شنبه ششم تیر ماه نودو چهار ساعت 23:37 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار نشست زمین واقع در شهریار،بلوار رسول اکرم(ص)،خیابان گلدیس گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ  ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید به علت شکستگی لوله و نفوذ آب منجر به نشست زمین و ایجاد حفره گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل و محصور نمودن محل با نوارخطر با هماهنگی امداد آب مورد برطرف و رفع خطر گردید.

 

 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز شنبه ششم تیر ماه نودو چهار ساعت 20:13 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریارانفجار یک واحد مسکونی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان شهید دنیا مالی،نبش خیابان سیزدهم شرقی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گرید یک واحد مسکونی به علت باز کردن شعله پخش کن پیک نیک،شیر از بدنه باز گردیده و منجر به نشت گاز در محیط،انفجار و مصدوم شدن دو نفر از ساکنین گردیده بود که ضمن امداد رسانی  افراد مصدوم  تحویل  اورژانس 115 شهریار مستقر در محل حادثه گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 14:48 روز شنبه ششم تیر ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار برخورد یکدستگاه خودرو پژو پارس با تیر برق واقع در شهریار،زیرگذر قائم(عج) به طرف کهنز گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 701 کهنز را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام  و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پژو پارس به علت عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی به تیر برق وسط بلوار برخورد نموده که منجر به مصدوم شدن راننده فوق  گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل جاده و جلوگیری از نشت بنزین و قطع سرباطری  فرد مصدوم از داخل خودرو خارج و به بیمارستان انتقال و خودرو مذکور با هماهنگی راهنمائی و رانندگی  به پارکینگ منتقل گردید.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز شنبه ششم تیر ماه نودو چهار ساعت 14:39 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن پنج نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،خیابان انقلاب،کوچه شهید عسگری،بن بست دارا گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و پنج نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf