آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 22:01 پانزدهم اردیبهشت ماه نودو چهار ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شهریار  در جريان يک مورد اقدام به خودکشي واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان نهم شرقی قرار گرفت و بلافاصله امدادگران ايستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه با امکانات و تجهیزات کامل  به  محل حادثه  اعزام شدند.
هنگام حضور ماموران آتش نشاني مشاهده گردید خانمی حدودا 47 ساله بنام (ز.ع) به علت عدم تعادل روحی اقدام به خوردن قرص نموده و قصد خودکشی داشت که با تلاش امدادگران آتش نشانی پس از هماهنگی با نیروی انتظامی درب واحد را گشوده و شخص مذکور توسط اورژانس 115 شهریار مستقر در محل حادثه به بیمارستان انتقال داده شد.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز سه شنبه پانزدهم فروردین ماه نودو چهار ساعت 21:39 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،عباس آباد،روبروی پست بانک گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز سه شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه نودو چهار ساعت 18:31 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یک واحد مسکونی واقع درشهریار،شهرک کمیته،خیابان شهید طوقانی،کوچه شهید دست بر گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید آشپزخانه یک واحد  مسکونی  به علتی نامعلوم طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

خوشبختانه این حریق مصدومی نداشته و  به اکثر وسایل منزل و دودگرفتگی واحد خسارت وارد گردید.

علت این اتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز سه شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه نودو چهار ساعت 10:57 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق ضایعات لاستیک واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان درختی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید مقداری ضایعات لاستیک در محوط باز توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده که با تلاش آتش نشانان اطفاء گردید.

 

 


 


 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه نودو چهار 90 نفر از اعتکاف کنندگان مسجد صاحب الزمان (عج) واقع در اسدآباد شهریار(60 نفر خواهران-30 نفربرادران) از ساعت 13:30 الی 14:45 آموزش تئوری اطفاء حریق و نحوه کار با خاموش کننده های دستی را توسط مربی آموزشی سازمان در محل مسجد فوق طی نمودند.

 


 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 06:11 صبح روز چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه نودو چهار طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق ضایعات در حاشیه رودخانه واقع در شهریار،کمربندی شادچای،روبروی تالار ایران گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید حریق ضایعات در حاشیه رودخانه توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده  که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش  و به باغ های مجاور جلوگیری به عمل آمد.

 

 


 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

آتش نشانان شهریار از سقوط کامل یکدستگاه خودرو پژو روآ به داخل چاه فاضلاب در فاز یک اندیشه جلوگیری کردند.

ساعت 01:32 بامداد روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه نودو چهار در پی فرو ریختن دهانه چاه در یک مجتمع مسکونی  و گزارش تلفنی ساکنین،ستاد فرماندهی آتش نشانی شهریار زنگ ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به صدا درآورد و امداد گران برای نجات حادثه دیدگان احتمالی عازم محل حادثه واقع در فاز یک اندیشه،بلوار طالقانی،خیابان ارغوان شدند.

در بدو ورود  مامورین مشاهده گردید  کف پارکینگ یک مجتمع مسکونی در زیر چرخ های جلو خودرو سواری  فرو ریخته بود که همین عامل باعث گیر کردن خودرو و ایجاد شکاف بیشتر روی زمین شده بود.

آتش نشانان مستقر در محل با ایمن سازی و مهار نمودن زیر خودرو با استفاده از امکانات و تجهیزات،خودرو فوق را به آهستگی و دقت از روی دهانه چاه خارج کرده تا عمق و سطح گودال ایجاد شده بیش از پیش نشود و پس از این کار بررسی علت حادثه و ایمن سازی بعد از عملیات در دستور کار قرار گرفت.

شایان ذکر است در بررسی های به عمل آمده مشخص شد پر شدن بیش از حد چاه فاضلاب و پارک خودرو بر روی دهانه چاه موجب تخریب طوقه چینی و در نتیجه ریزش قسمت کثیری از دهانه آن شده بود و ضمن محصور نمودن محل با نوار خطر به ساکنین توصیه گردید سریعا با هماهنگی مهندس ناظر نسبت به تخلیه چاه و بر طرف نمودن آن اقدام نمایند.

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه نودو چهار ساعت 18:26 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه گیر کردن پای شخصی در حفاظ روشنائی یکباب زیرزمین  واقع در شهریار امیریه،خیابان صاحب الزمان (عج)،کوچه استقلال  گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله امداد گران ایستگاه 201 امیریه را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه نمود و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید پای جوانی 29 ساله در حفاظ روشنائی یکباب زیر زمین گیر کرده که با تلاش آتش نشانان با ابزارآلات نجات پای شخص آزاد و رها گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز جمعه یازدهم اردیبهشت ماه نودو چهار ساعت 21:19 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب مغازه خوارو بار واقع در شهریار،اسدآباد،بعد از سه راهی فردوسیه  گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 701 کهنز  را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکباب مغازه خوارو بار به علت اتصالی سه راهی برق طعمه حریق شده بود که با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری بعمل آمد.

 

 

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf