آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز سه شنبه هشتم فروردین ماه نودو چهار ساعت 13:28 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن یک نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،میدان معلم،خیابان بسیج،نبش کوچه ناهید گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 401 شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بود را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و فرد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

پدر گرامی شهید سید مرتضی حسینی دعوت حق را لبیگ گفت و پس از تحمل سالها رنج و فراق فرزندشهیدش  به دیار باقی شتافت.

مراسم تشییع پیکر مرحوم کربلائی سید محمد حسینی پدرشهید سید مرتضی حسینی روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه نودو چهار از ساعت 9 صبح واقع در شهریار،رضی اباد بالا،کوچه شهید سید مرتضی حسینی به طرف امامزاده اسماعیل شهریار برگزار و همچنین مجلس ختم آن مرحوم روز جمعه یازدهم اردیبهشت ماه نودو چهار همزمان با سالگرد فرزند شهیدش  از ساعت 15 الی 17 واقع در شهریار،رضی آباد بالا مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار می گردد.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در 24 ساعت گذشته طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ستاد فرماندهی سازمان 7 بار زنگ حریق وحوادث  ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق وحوادث به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق و امداد رسانی از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

هفتم اردیبهشت ماه نودو چهار

1-ساعت 09:53 حریق ضایعات لاستیک واقع در شهریار،امیریه،جنب شرکت پیچک

2-ساعت 13:24 آبگرفتگی یک واحد مسکونی در طبقه سوم منجر به ریزش سقف طبقه دوم واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان هشتم شرقی،کوچه ربانی

3-ساعت 16:06 اتصالی برق یکباب مغازه لوستر فروشی واقع در شهریار،چهار راه مخابرات

4-ساعت 17:48 حریق قیر در پشت بام یکباب منزل مسکونی واقع در شهریار،شهرک جعفریه،نبش خیابان 25

5-ساعت 22:40 حریق یک اصله درخت واقع در شهریار،کهنز،خیابان ملت یکم،کوچه کفاشیان

6-ساعت 23:49 حریق باکس زباله واقع در شهریار،میدان معلم به طرف چهار راه مخابرات

هشتم اردیبهشت ماه نودو چهار

7-ساعت 04:40 اقدام به خودکشی جوانی 35 ساله از پشت بام یکباب منزل مسکونی واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،خیابان سیزدهم شرقی که با تلاش آتش نشانان ضمن باز نمودن تشک نجات  شخص مذکور از پشت بام به طبقه همکف انتقال و نجات داده شد.

 

 

 

 


 



پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

وقوع يک مورد آتش سوزی گسترده کارخانه یونولیت در روز یکشنبه ششم اردیبهشت ماه نودو چهار ساعت 17:29 به سامانه 125 آتش نشانی شهریار اطلاع داده شد و درپي آن ستاد فرماندهي آتش نشانان ايستگاه های  101 مرکزی، 401 شهریار،701 کهنز را به همراه خودرو حامل تجهيزات تنفسي و تانکرآب به محل حادثه واقع درشهریار،خیابان درختی،انتهای کوچه گل نرگس  اعزام و با توجه به حساسیت موضوع مدیرعامل محترم سازمان به همراه معاونت عملیات و پیشگیری و مسئولین ایستگاه ها در محل حاضر شدند.

آتش نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که آتش سوزي در يکي از کارگاهي تولید یونولیت  به مساحت تقریبی 4000 مترمربع رخ داده و در مجاورت آن نيز تعدادي کارگاه ديگر واقع شده که در معرض حريق قرار داشتند.

آتش نشانان با حضور در محل عمليات اطفاء حريق را از چند جهت آغاز کرده و با مهار کردن آتش از سرايت آن به اماکن مجاور جلوگيري و پس از یک عملیات طولانی حریق بطور کامل مهار و خاموش گردید.

خوشبختانه اين حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشته  و همچنین ميزان خسارت مالي وارده به کارگاه بالا بود.

علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهریارتحت بررسی می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز یکشنبه ششم اردیبهشت ماه نودو چهار ساعات 12:45 و 14:03 طی دو مرحله تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار محبوس شدن شش قلاده گربه مرحله اول در یک واحد مسکونی واقع در شهریار،شهرک وائین،خیابان بعثت سوم و مرحله دوم در موتور یکدستگاه خودرو سواری واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،بلوار طالقانی،فواصل خیابان هفتم و هشتم شرقی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله  امدادگران ایستگاه های 101 مرکزی و 301 اندیشه را به محل های مورد اشاره اعزام  و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید پنج قلاده گربه به علتی نامعلوم در  یک واحد مسکونی در شهرک وائین و یک قلاده گربه در موتور یکدستگاه خودرو سواری محبوس شده بودند که با تلاش آتش نشانان و  با استفاده از تجهیزات رها سازی گربه ها صورت پذیرفت.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز یکشنبه ششم فروردین ماه نودو چهار ساعت 11:59 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن سه نفر از شهروندان داخل کابین آسانسور واقع در شهریار،فاز یک اندیشه،فواصل خیابان هفتم و ششم شرقی،طبقه فوقانی داروخانه گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه 301 اندیشه را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و سه نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و افراد محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه نودو چهار ساعت 23:01 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پیکان وانت واقع در شهریار،بلوار شهید کلهر،نرسیده به سه راهی اندیشه گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید یکدستگاه خودرو پیکان وانت به علت نشت بنزین از قسمت موتور طعمه حریق شده  بود که  با تلاش آتش نشانان اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه پنجم اردیبهشت ماه نودو چهار ساعت 18:25 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق تابلو برق واقع در جاده شهریار به طرف امیریه،روبروی حصارزیرک گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 201 امیریه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید تابلو برق سه فاز در داخل گاوداری به علتی نامعلوم  طعمه حریق شده بود که  با تلاش آتش نشانان با رعایت نکات ایمنی  بطور کامل اطفاء گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه نودو چهار ساعت 15:42 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق انبار ضایعات واقع در شهریار،امیریه،بلوار شهید مداحی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 201 امیریه را به صدا در آورده و آتش نشانان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و در بدو ورود مامورین مشاهده گردید انبار ضایعات به علتی نامعلوم طعمه حریق شده و منجر به بروز گسترش آتش به محوطه کاشی فروشی گردیده بود که با تلاش اتش نشانان حریق اطفاء و از گسترش آتش و افزایش خسارت جلوگیری به عمل آمد.

 


مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf