آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه سی ویکم اردیبهشت ماه نود ودو ساعت 20:26 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکباب منزل مسکونی واقع در شهریار،چهار راه مخابرات،کوچه مرجان گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه های 101 مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و یکباب منزل مسکونی که به علت اتصال سیم برق هود طعمه حریق شده بود اطفاء نمودند و از افزایش خسارت جلوگیری به عمل آوردند.

لازم بذکر است این حادثه آتش سوزی مصدومی نداشته و به مقداری از وسایل آشپزخانه و دود گرفتگی واحد خسارت وارد گردید.

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

ساعت 07:50 بیست و نهم اردیبهشت ماه نود دو طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حادثه محبوس شدن شهروندی در داخل کابین آسانسور در شهریار،خیابان شهید نواب صفوی گزارش شد.به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امدادونجات ایستگاه شماره401  آتش نشانی شهریار را به محل اعزام کرد.نجات گران به محض رسیدن با ارزیابی کلی  واطلاع ازموقعیت دقیق کابین آسانسور در داخل ساختمان سریعا عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.ماموران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم وایمن سازی محیط با قطع برق آسانسور،کابین آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و یک نفر از شهروندان درداخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور کابین به حرکت درآورده ودر موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری،درب آسانسور را باز نموده و فرد  محبوس شده را بدون هیچگونه آسیبی از داخل کابین خارج نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز  بیست وهشتم اردیبهشت ماه نود ودو ساعت 09:18 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار سقوط شخصی از ارتفاع در شهریار،شهرک شاهد،نبش خیابان لاله ششم گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و شخصی بنام علیرضا دوستی آرماتور بند هنگام کار با میله گرد و پس از برخورد با برق سه فاز دچار برق گرفتگی شده و از طبقه سوم به طبقه دوم سقوط کرده بود که ضمن رعایت نکات ایمنی و بستن  وفیکس کردن،شخص مصدوم باهمکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال داده شد.

 


بسم رب الشهداء والصدیقین

 

هدف و غایت نهائی آتش نشانان بر اساس سوگندنامه خود همانا دفاع از جان و مال دیگران در برابر اهریمن حوادث می باشد که آتش نشان شهید امیدعباسی از آموزه های دینی و حماسی ایثارگرانه با نثارجان و اعضای بدن خود با هدف جان بخشیدن دوباره حادثه دیدگان و نیازمندان به عضو، بار دیگر مناعت طبع بی دلیل و عزت نقش بی نظیر آتش نشانان را به نمایش گذاشت.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار ضمن ابراز همدردی با خانواده معزز آتش نشان شهید امیدعباسی از درگاه خداوندمتعال علو درجات برای شهید بزرگوار و سر افراز و سلامت بازماندگان و همکارانمان در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران را مسئلت می نماید.

مدیرعامل و تمامی همکاران سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

صبح امروز شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه نود ودو ساعت 07:19 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار بر خورد یکدستگاه خودرو پژو با کامیون با یکدیگر واقع در شهریار،بلوار شهداء،روبروی شهرک کاروان گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و یکدستگاه خودرو پژو وکامیون به علت عدم رعایت قوانین ومقررات راهنمائی و رانندگی با یکدیگر برخورد نموده که منجر به مصدوم شدن یک نفر از سرنشینان پژو گردیده بود  ضمن ایمن سازی کامل و جلوگیری از نشت بنزین وقطع سرباطری فرد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به مرکز درمانی انتقال داده شد و خودروهای مذکور با همکاری راهنمائی وراننگی به پارگینگ منتقل گردید.

 

 

 


 


 


 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار


در مورخه بیست و پنجم اردیبهشت ماه نود ودو ساعت 14:35 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار سقوط از ارتفاع خانمی حدودا بیست و پنج ساله واقع در شهریار،شهرک صدف،خیابان شهدای گمنام،خیابان گلستان دوم گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد و نجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و نجات گران با امکانات و تچهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و متاسفانه خانمی حدودا بیست و پنج ساله به علتی نا معلوم از طبقه سوم یکباب ساختمان به طبقه همکف سقوط کرده بود و پس از معاینات اولیه توسط پرسنل اورژانس حاضر در محل مرگ فرد تائید گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در 24 ساعت گذشته طی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ستاد فرماندهی سازمان 4 بار زنگ حریق وحوادث  ایستگاه های آتش نشانی را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق وحوادث به شرح ذیل شدند وضمن اطفاء حریق و امداد رسانی از افزایش خسارت جلوگیری بعمل آوردند.

 


بیست و سوم اردیبهشت ماه نود ودو

1-ساعت17:42 محبوس شدن شخصی داخل کابین آسانسور به علت قطع برق واقع در شهریار،خیابان طالقانی،کوچه شهید احمد رهگذر

2-ساعت 18:09 شکسته شدن یک اصله درخت توت به علت وزش شدید باد و باران واقع در شهریار،میدان حافظ،خیابان تعاون

بیست وچهارم اردیبهشت ماه نود ودو

3-ساعت 05:06 بامداد حریق یکباب مغازه خواروبار به علت اتصالی کابل برق واقع در فاز یک اندیشه،خیابان چهارم غربی

4-ساعت 07:33 صبح حریق مقداری ضایعات در یک ساختمان نیمه کاره واقع در شهریار،عباس آباد،کوچه تاکسیرانی



پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه بیست ودوم اردیبهشت ماه نودو دو ساعت 19:30 شخصی با مراجعه حضوری  به ایستگاه 201 امیریه که یک حلقه انگشتر در انگشت دست چپ وی گیر کرده ومتورم شده بود توسط نیروهای امداد و نجات آتش نشانی شهریار با برش انگشتر از دست فرد خارج گردید.

 

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در روز شنبه بیست ویکم اردیبهشت ماه نودو دو پرسنل عملیاتی شیفت یک ایستگاه مرکزی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار آموزش عملیات کف رسانی(فوم سبک)و اطفاء حریق بر روی نردبان معلق را از ساعت 9 الی 11 طی نمودند.

 

 

 



مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf