آموزش شهروندی :   

امکانات

پروژه های سازمان آتش نشانی شهریار

 

بروشور توصیه های ایمنی بازار - آتش نشانی شهریار

 

شماره تماس با سازمان:65222122

 

شماره تلفن حراست سازمان:65271252

 

شماره تلفن بازرسی سازمان:65279105

پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه بیست وهشتم فروردین ماه نود ودو ساعت 03:37 بامداد طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق ضایعات در یکباب مغازه خالی واقع در شهریار،بلوار آزادگان گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 401 شهریار را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و مقداری ضایعات در یکباب مغازه خالی که توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود اطفاء نمودند.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار

در مورخه بیست وششم فروردین ماه نود ودو ساعت 09:13 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار تخریب دیوار یک  واحد مسکونی بر اثر تزریق بتن در یک مجتمع جدیدالحداث گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امدادونجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه واقع در شهریار،خیابان بنت الهدی،کوچه سمیه شدند و یکباب منزل مسکونی بدلیل عدم استحکام دیوار ساختمان و سنگینی بتن داخل قالب و رعایت نکردن اصول ایمنی در هنگام تزریق بتن منجر به تخریب دیوار ضلع غربی در طبقه سوم و بروز خسارت مالی گردید که ضمن ایمن سازی کامل توصیه های ایمنی به مالک ملک جدید الحداث و مهندس ناظر ارائه گردید.

 

 



پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه بیست وپنجم فروردین ماه نود و دو ساعت 06:24 صبح  طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی کامیون حامل ماسه در زیرگذر سپاه به طرف شهریار گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد وامدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و یکدستگاه کامیون حامل ماسه به علت بی احتیاطی  و عدم رعایت قوانین ومقررات راهنمائی و رانندگی واژگون ومنجر به مصدوم شدن راننده کامیون گردیده بود.

آتش نشانان ضمن قرار دادن علائم هشدار دهنده وقطع سرباطری از نشت مایعات قابل الاشتعال جلوگیری کردند وفرد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار به بیمارستان انتقال داده شد و با آمدن جرثقیل و استوار شدن کامیون و جمع آوری شن و ماسه های ریخته شده به عملیات خود پایان دادند.

 


 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه بیست ودوم فروردین ماه نود ودو ساعت 23:47 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار واژگونی یکدستگاه خودرو زانتیا در شهریار،ابتدای ورودی شهرک شاهد گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند ویکدستگاه خودرو زانتیا به علت عدم رعایت قوانین ومقررات راهنمائی ورانندگی پس از برخورد با تیر چراغ برق واژگون و منجر به مصدوم شدن یک نفر گردیده بود که ضمن ایمن سازی کامل وجلوگیری از نشت بنزین وقطع سرباطری فرد مصدوم با همکاری اورژانس 115 شهریار سرپائی درمان و خودرو مذکور با همکاری راهنمائی و رانندگی به پارکینگ انتقال داده شد.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه بیست و دوم فروردین ماه نودو دو ساعت 16:14 مقداری ضایعات و چند حلقه لاستیک توسط افرادی ناشناس طعمه حریق شده بود که با تلاش نیروهای عملیاتی آتش نشانی شهریار اطفاء گردید.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

زن 31 ساله ای که انگشت دستش در میان گوشت کوب برقی گیر کرده بود با تلاش آتش نشانان نجات یافت.

در مورخه بیست و دوم فروردین ماه نودو دو ساعت 12:32 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار گیر کردن انگشت شخصی در میان گوشت کوب برقی گزارش گردید.

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شهریار بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 101مرکزی و 401 شهریار را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند.

بی‌احتیاطی به هنگام کار با گوشت‌کوب برقی باعث شد که انگشت سبابه دست چپ این زن 31 ساله در داخل تیغه این وسیله گیر کند.

این شخص پس از خارج شدن انگشتش از میان تیغه‌های تیز گوشت کوب، تحویل کادر  اورژانس حاضر در محل شد تا درمان بر روی عضو آسیب دیده انجام شود.

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار
آتش سوزی گسترده مخازن سوخت یک شرکت مواد شیمیایی در منطقه کهریزک با تلاش آتش نشانان تهران، کهریزک وشهریار مهار و خاموش شد.

دود ناشی از این آتش سوزی بزرگ در جنوب تهران به حدی بود که  از نقاط مختلف شهر تهران کاملا قابل مشاهده بود.
به دنبال بروز این آتش سوزی نیروهای آتش نشانی کهریزک عازم محل حادثه در كهریزك، مهدی آباد، جاده سولفاتی شدند.
محل آتش سوزی یک کارخانه بزرگ صنایع شیمیایی به مساحت تقریبی ده هكتار بود که در آن تعداد 18 مخزن 150 هزار لیتری گازوئیل و همچنین انبار مواد شیمیایی(مواد پایه تولید گازوئیل) قرار داشت.
آتش سوزی در هنگام بارگیری یكدستگاه تانكر30 هزار لیتری بدلایل نامعلوم رخ داد که به 5 مخزن سرایت کرد.
به دلیل وسعت آتش سوزی دراین كارخانه صنایع شیمیایی، از آتش نشانی تهران،شهریارو توابع درخواست کمک شد که بلافاصله چندین دستگاه خودروهای پشتیبانی از جمله خاور تنفسی، خاور كف و خودروهای فوماتیك در ساعت 16:56 دقیقه روز گذشته به محل اعزام وبه عنوان نیروی کمکی مشغول عملیات شدند.
خوشبختانه با تلاش بی وقفه آتش نشانان این آتش سوزی در ساعت 23:45 دقیقه بدون هیچ گونه مصدومی خاموش شد.
درجریان این حادثه خسارت زیادی به این کارخانه وارد شد که هم اکنون علت دقیق بروز این آتش سوزی و هم چنین میزان خسارت وارده توسط آتش نشانی کهریزک در دست بررسی است.

 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه بیستم فروردین ماه نود و دو ساعت 21:29 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار ریزش دیوار ملک گودبرداری شده وسقوط تیر چراغ برق در شهریار،جنب پایانه تاکسیرانی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ امداد ونجات ایستگاه 101 مرکزی را به صدا درآورد و امدادگران با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند و  مقدار زیادی از دیوار ملک گودبرداری شده در مجاورت خیابان ریزش کرده و موجب سقوط تیر چراغ برق و اتصال کابل برق گردیده بود که ضمن هماهنگی با اداره برق وقطع برق، ایمن سازی کامل انجام پذیرفت و با توجه به حساسیت موضوع وامکان ریزش مجدد محدوده  با نیوجرسی و نوار خطر محصور گردید و توضیحات ایمنی به مهندس پروژه ارائه گردید.

 


 

 

 


پورتال اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار:

در مورخه نوزدهم فروردین ماه نودو دو ساعت 22:08 طی تماس با سامانه 125 آتش نشانی شهریار حریق یکدستگاه خودرو پیکان در شهریار،فازیک اندیشه،خیابان چهاردهم غربی گزارش گردید.

ستادفرماندهی سازمان بلافاصله زنگ حریق ایستگاه 301 اندیشه را به صدا درآورد و آتش نشانان با امکانات وتجهیزات کامل راهی محل حریق شدند و یکدستگاه خودرو پیکان که به علتی نا معلوم طعمه حریق شده بود اطفاء نمودند.

علت این حریق توسط کارشناسان علت یابی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهریار تحت بررسی می باشد.

 

 

 


 


 


 


 




مطالب بیشتر...

مدیرعامل سازمان

 

003486

حمید رضا دمرچی لو

رئیس سازمان آتش نشانی

شهروندیار

Comp 1

دستورالعمل ایمنی ساختمان ها در برابر حریق و حوادث - آتش نشانی شهرداری شهریار buildings home house fire safety instructions pdf